هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین (ع) بابل

کاربر

پنل

حمایت از هیئت بیت الحسین (ع) بابل

نام و نام خانوادگي
شماره تلفن
مبلغ به تومان

نوای دل

نویسندگان

برگزاری مراسم سالانه علامه سعیدالعلما در بابل

   يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸ ب.ظ         موافقین ۰    مخالفین ۰

محمدزمان یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ علامه سعیدالعلما از اقدامات شایسته این هیئت اجرای طرح توسعه و احیای مرقد شریف این عالم ربانی بود.

وی افزود: جوانان این هیئت در راستای ترویج آموزه‌های نورانی مکتب وحی، در این چند سال تلاش کردند تا نام، یاد و مدفن این عالم کم‌نظیر را از غربت و مظلومیت خارج کنند، در همین راستا به‌زودی مراسم سالانه‌ای را در نکوداشت مقام علمی و مذهبی آن عالم وارسته برگزار می‌شود.

مسئول هیئت محبان‌المعصومین بابل از دیدار اعضای شورای مرکزی این هیئت با آیت‌الله جوادی‌آملی خبر داد و تصریح کرد: در این دیدار معظم‌له با تقدیر از حرکت خودجوش جوانان ولایی در تکریم جایگاه علم و عمل خواستار تکریم یاد علما شد که برای ابد زنده و جاودانه باشند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه بقا و فنا در فرهنگ قرآن، زمینی نیست بلکه یاد علما با مباحث اخلاقی، روایی و ... زنده می‌ماند، همان‌گونه که قبر ظاهری سیدالشهدا (ع) در کربلا اما قبر باطنی حضرت در قلب‌های شیعیان است، قبر علما را هم باید در دل‌های مؤمنان ایجاد کرد.

وی یادآور شد: آیت‌الله جوادی‌آملی برگزاری مراسم گرامی‌داشت علما را به دوگونه عنوان کرد که یک نوع می‌تواند توأم با احترام، قرائت قرآن و سخنرانی در تعظیم مقام عالم بوده و نوع دیگر احیای یاد و نام یک عالم باشد.

مسئول هیئت محبان‌المعصومین بابل گفت: نظر آیت‌الله جوادی‌آملی درباره برگزاری مراسم سعیدالعلماء این بوده که نخستین اقدام این هیئت باید احیای میراث سعیدالعلماء باشد، زیرا این‌کار سبب می‌شود تا کسی که می‌خواهد سیره علمی او را بنویسد، دستش خالی نباشد، استمرار این روش منجر به زنده شدن نام سعیدالعلماء شده و این مراسم سالگرد به مرور به کنگره‌ای عظیم مبدل می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین نظرات