هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین (ع) بابل

کاربر

پنل

حمایت از هیئت بیت الحسین (ع) بابل

نام و نام خانوادگي
شماره تلفن
مبلغ به تومان

نوای دل

نویسندگان

همایش «منادیان وحدت، سربازان ولایت» در ساری برگزار می‌شود

   پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۳ ق.ظ         موافقین ۰    مخالفین ۰

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تبلیغی این ماه تأکید کرد و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی طلایی برای ترویج احکام دینی در جامعه است که مهم‌ترین رسالت مبلغان دینی در این ماه مبارک، تبلیغ فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) در جامعه است.

وی افزود: بیان مسائل احکام دینی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی، تفسیر قرآن، جلسات قرآنی و تشکیل حلقه‌های معرفت، اقامه نماز جماعات و سخنرانی از مهم‌ترین وظایف مبلغان در ماه رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی باید در ماه رمضان برای ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در میان مردم به‌ویژه جوانان تلاش کنند، تصریح کرد: قرآن‌کریم بهترین غذای روح انسان است که مانع قدم گذاشتن انسان‌ها در مسیر گمراهی می‌شود، لذا مبلغان دینی در ماه رمضان ضمن بیان تفسیر آیات قرآنی، به بیان برخی از احکامی که مغفول مانده، مباحث روز و بصیرت‌بخشی و دشمن‌شناسی می‌پردازند.

شکریان حضور روحانیت در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق محروم و روستایی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد استقبال بیشتر مردم نسبت به اعزام مبلغان به مناطق مختلف و دورافتاده هستیم.

وی ادامه داد: برای دست‌یابی به تقوا، عبودیت و بندگی خالص خداوند روش‌های مختلفی در آموزه‌های اسلامی بیان شده و یکی از آنها روزه‌داری است که می‌تواند فطرت خفته انسان را بیدار کند و او را در مسیر الهی قرار دهد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان درهای رحمت خود را به سوی بندگانش می‌گشاید، گفت: مسلمانان باید از قدر و منزلتی که این ماه پرفیض دارد به‌خوبی استفاده کرده و بخشش گناهان خود را از درگاه ایزد منان مسئلت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یک ماه خودسازی و عبادت خالصانه می‌تواند زمینه تقویت روحی برای یک‌سال مصون ماندن از گناه را به وجود آورد، تصریح کرد: مساجد بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین سنگر تقوا و پرهیزکاری هستند و باید در ماه رمضان ندای توحید و ایمان از آنها به همه جا منتشر شود.

وی در پایان از برگزاری همایش "منادیان وحدت، سربازان ولایت" ویژه علما، روحانیون، ائمه جمعه و مبلغان، در 21 خردادماه سال‌جاری در مرکز استان خبر داد و گفت: در این گردهمایی حضرت آیت‌الله تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور سخنرانی می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین نظرات