هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین (ع) بابل

کاربر

پنل

حمایت از هیئت بیت الحسین (ع) بابل

نام و نام خانوادگي
شماره تلفن
مبلغ به تومان

نوای دل

نویسندگان

خطبه های نمازجمعه این هفته بابل

   شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۱ ب.ظ         موافقین ۰    مخالفین ۰

نماز سیاسی عبادی جمعه بابل مورخ 22/03/94به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج مجتبی روحانی در مصلی بزرگ بابل و با حضور مردم ولایتمدار و دارالمومنین این شهرستان برگزار گردید .

امام جمعه بابل به اهمیت نمازجمعه در اسلام اشاره کرد وگفت: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی فرمودند که رئوز جمعه ساعتی است که در آن لحظه از خداوند چیزی نمی خواهد مگر اینکه خداوند متعال حاجت او را روا می سازد. هنگامی که خطبه ها تمام شد و امام جمعه مشغول برپایی نمازجمعه می شود این لحظه بسیار پربرکت استو خداوند به برکت این لحظه خداوند حاجات مومنین را اجابت می نماید.


تشکر از برگزارکنندگان مراسم نیمه شعبان

جچت الاسلام روحانی با تقدیر از برپاکنندگان مراسم نیمه شعبان و دهه  مهدویت در شهرستان بابل خاطرنشان کرد از دست اندرکاران دومرکز مهدیه مایرکلا و مسجد مقدس محدثین تشکر کی کنم. قریب به نیم قرن است که در مهدیه امیرکلا برنامه های خوبی در دهه مهدویت برپا نمودند  و نیز قریب به یک دهه است که در مسجد محدثیین برنامه های بسیار خوبی در دهه مهدویت برگزار میگردد.

مسجد با قداست محدثین که از سخنرانان شایسته استفاده کردند تا افراد از آنها بهره ببرند وجلوه های معرفت به وجود امام عصر را سعی کردند مورد توجه قرار بدهند.

حجت الاسلام  مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های نمازجمعه بابل با بیان  لزوم آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به روزهای پایانی ماه شعبان باید آمادگی ورود به ماه با عظمت ماه رمضان را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی ما باید این ماه را محترم بشمارد، چون حفظ حرمت این ماه مبارک مورد تاکید خدای متعال و ائمه اطهار است.

مسؤول ستاد احیای امر به معرفو و نهی از منکر بابل با بیان لزوم نظارت بر رعایت حفظ شان و احترام این ماه تاکید و خاطرنشان کرد: مرکز عره مواد غذایی باید از سوی مسؤولان مورد نظارت دقیق و جدی قرار بگیرند و با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان برخورد جدی صورت گیرد.

وی با بیان این مطلکه در ماه مبارک رمضان اعمال عبادی و به خصوص حضور در مساجد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، افزود: حضوردر فضای معنوی مسجد دوای درهای ما است و به همین دلیل خوب است که نمازهای پنج گانه به صورت جماعت در مساجد برپا شود.

حجت الاسلام روحانی با اظهار نگرانی از وجود عوامل بازدارنده برای حضور مردم در مساجد، تصریح کرد: برگزاری مسابقات جام رمضان پس از افطار و نمایش سریال ها و فیلم های جذاب در ایام برگزاری نمازهای جماعت در مساجد موجب بازداشتن برخی از مومنین به فیض نمازجماعت است.

 

وی با توصیه به دست اندکاران و مسؤولان گفت: این تقاضا وجود دارد که زمانبندی و برنامه ریزی مناسبی هم از سوی تربیت بدنی و هم از سوی صدا و سیما صورت بگیرد و این برنامه ها پس از برنامه های مساجد برگزار شود.

امام جمعه بابل با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: هفته جهاد کشاورزی، هفته تکریم از جایگاه کشاورزی است زیرا استقلال کشاورزی امروز به مسأله مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه محسوب می شود.

وی افزود: باید متولیان امر باید به گونه ای عمل کنند که شغل کشاورزی به عنوان ارزش از سوی نسل آینده جامعه نگریسته شود و نسل جوان جامعه به سوی کارهای خدماتی و اداری بروند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که واردات  اقلامی مانند گندم و برنج برای یک جامعه اسلامی که دارای منابع خوبی در آب و خاک است، ننگ است، خاطرنشان کرد: دولت باید با برنامه ریزی هم به فرایند تولید و هم عرضه محصولات کشاورزی از جمله گندم و برنج کمک کند تا شاهد دلگرم شدن کشاورزان به تولید باشیم.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت تاکید و اذعان کرد: نباید فرزندان ما یک در مدارس و چه در دانشگاه ها در ایام تعطیلات تابستان رها شوند زیرا این ایام ظرفیت مناسبی برای شکوفایی استعدادها است

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهراء بابل با اشاره به تحرکات برخی از جریانات وابسته به فتنه 88 در آستانه انتخابات با هشدار به گردهمایی انتخاباتی اصلاح طلبان در بابل با سخنرانی  وزیر دوران اصلاحات گفت: تحرکات  گروه های اصلاح طلب تا آنجایی که مشروع و قانونی باشد منعی ندارد اما دعوت از سخنرانی که همگامی او با جریان فتنه و تفرقه موجب نگرانی است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین نظرات