هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین (ع) بابل

کاربر

پنل

حمایت از هیئت بیت الحسین (ع) بابل

نام و نام خانوادگي
شماره تلفن
مبلغ به تومان

نوای دل

نویسندگان

اعزام 400 مبلغ به 700 مسجد شهرستان بابل

   دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۵۱ ق.ظ         موافقین ۰    مخالفین ۰

 

حا ج آقاعبدالعلی علی‌تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت‌ سازمان تبلیغات اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ غنی دین اسلام و معرفی آن به مردم است.

 وی ترویج فرهنگ قرآنی را از دیگر ماموریت‌های مهم این سازمان برشمرد و افزود: در حوزه تاسیس موسسات و مراکز قرآنی سازمان تبلیغات بابل رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابل از فعالیت 500 مربی در حال تدریس در مراکز و موسسات قرآنی خبر داد و تصریح کرد: این مربیان حدود 600 هزار نفر از دانش‌آموزان را در مقاطع مختلف تحصیلی و مهدهای قرآنی آموزش می‌دهند.

علی‌تبار خاطرنشان کرد: در راستای تربیت نیروهای متخصص و کارآمد نیز با اجرای طرح مصباح‌الهدی و نورالهدی، دانش‌آموزان راهنمایی و متوسطه به مدت سه سال با معارف اسلامی، مفاهیم قرآن، تجوید و احکام اسلامی آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استقرار 300 روحانی در 700 مسجد در سطح شهرستان برای فعال کردن اقامه نماز جماعت از دیگر اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی است، بیان کرد: فعال کردن پورتال مساجد و ارائه عملکرد به این سایت از اقدامات دیگر این سازمان است که بابل بیشترین عضو پورتال مساجد را در استان به خود اختصاص داده است.

این مسئول از اعزام مبلغ در ماه رمضان، محرم و صفر و مناسبت‌های خاص به مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و دستگاه‌ها خبر داد و گفت: ماه رمضان امسال با برنامه‌ریزی انجام شده بیش از 400 مبلغ به 700 مسجد اعزام می‌شوند که 150 تا 200 نفر از قم و بقیه از روحانیان بومی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابل با اشاره به اینکه تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، کانون تبلیغی مساجد و انجمن اسلامی نیز زیرپوشش این سازمان هستند، یادآور شد: 800 خواهر و برادر از هیئت‌های مذهبی، 500 مداح برادر و خواهر، 30 کانون فرهنگی و تبلیغی، 18 انجمن اسلامی روستا و شهر در حوزه فرهنگی با واحد فرهنگی سازمان همکاری دارند.

وی به فعالیت این سازمان در حوزه آموزش اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا کلاس آموزش مداحان هر هفته صبح چهارشنبه‌ها برای خواهران، کلاس آموزش مختص انجمن مداحان شنبه‌ها، کلاس آموزش جنب مسجد فاطمه‌الزهرا (س) با حضور 300 جوان و نوجوان در حال برگزاری است.

علی‌تبار از احداث و تکمیل خانه عالم در 100 مسجد بابل خبر داد و یادآور شد: با درخواست زیادی از سوی هیئت امنای مساجد برای احداث خانه عالم در بابل مواجه هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابل برگزاری همایش بزرگداشت علمای شهرستان، برگزاری کنگره بین‌المللی حضرت سلمان فارسی، تقویت مساجد شهرستان در برگزاری نماز صبح، تجلیل از روحانیون مدارس، برگزاری مسابقه احکام ویژه ماه رمضان و بازار، تقویت و احداث مراکز قرآنی و تقویت خانه‌های عالم را از مهم‌ترین برنامه این سازمان در سال‌جاری عنوان کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین نظرات